طبیعت ایران

  • ۰
  • ۰

دماوند

در حدود 65 کیلومتری شمال کلانشهر تهران قله ای با ارتفاع 5610 متر وجود دارد که به بام ایران و مرتفع ترین قله خاورمیانه معروف است. علاقه مندان برای فتح این قله بلند از سراسر جهان هر ساله به ایران سفر می کنند. قله در تمام طول سال با برف پوشیده شده است. اگر کمی خوش شانس باشید و در اوقات غیر آلوده در تهران (مانند تعطیلات نوروزی) در تهران باشید ، می توانید منظره باشکوه قله دماوند را از شهر تماشا کنید.

قله دماوند علاوه بر زیبایی طبیعی ، از جایگاه بالایی در فرهنگ و تمدن ایرانی برخوردار است ، به طوری که بسیاری از شاعران نام این کوه را در اشعار خود ذکر کرده اند و افسانه های زیادی راجع به آن نقل شده است. قله دماوند در محدوده رشته کوه البرز میانی قرار دارد. برای صعود به قله دماوند باید آموزش دیده و یک بدن آماده و آموزش دیده داشته باشید. یک برنامه مناسب کوهنوردی دو روزه به همراه تیم کوهنوردی و تجهیزات کامل می تواند شما را به بام ایران برساند.

 

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • آزاده گوهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی