طبیعت ایران

  • ۰
  • ۰

آبشار لاتون

آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر به بلندترین آبشار استان گیلان معروف شده است. این آبشار در 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا ، شهر لوندویل و در دهستان کوته کومه واقع شده است. از لوندویل یک جاده فرعی آسفالت به روستای کوته کومه وجود دارد که شما را بعد از 15 دقیقه به این روستا می برد. اما از آن به بعد ، شما باید به پاهای خود تکیه کنید تا بعد از سه تا چهار ساعت پیاده روی در جنگل ، صدای آبشار را بشنوید. در حقیقت فاصله روستای کوته کومه تا آبشار حدود 6 کیلومتر است که در این مدت ارتفاع به تدریج 750 متر افزایش می یابد.

 

محیط آرامش بخش اطراف آبشار یا حتی شنا برای کسانی که ماجراجو هستند مطمئناً ارزش قدم زدن دارد. از آنجا که برای رسیدن به آبشار لاتون ، باید از تپه های کوچک و آبشارهایی عبور کنید که به آمادگی جسمانی کافی نیاز دارند، بهترین فصل برای بازدید از آبشارهای لاتون ، نیمه اول بهار یا اواخر زمستان است ، وقتی آب و هوای منطقه معتدل است و رطوبت کمتر به شما کمک می کند تا به راحتی صعود کنید.

  • ۹۹/۰۳/۲۰
  • آزاده گوهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی